Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

byWeber

Hammelev Bygade 12B,

6500 Vojens

+45 42759289

CVR:37959294

E-mail: mail@byweber.dk

 

Aftaleindgåelse

En juridisk bindende aftale mellem køber og byWeber er først indgået, når byWeber fremsender en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil ordrebekræftelsen er modtaget er byWeber berettiget til at annullere ordren helt eller delvist, fx. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis dette sker, vil køber blive underrettet pr. e-mail herom. Når ordren er afgivet på webshop, vil køber automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer der er bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at byWeber har modtaget bestillingen, og der er ikke på dette tidspunkt indgået juridisk bindende aftale mellem køber og webshop.

 

Levering

Forsendelse af varer sker med GLS. Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage hvis varen er på lager hos byWeber. Rettidig levering forudsætter, at GLS overholder dag-til-dag-levering. 
Du får besked, når ordren er pakket og afsendt fra byWeber. Herefter informerer GLS dig om det valgte udleveringssted.

Vi forbeholder os ret til ikke at levere varer, der er behæftet med fejl som først konstateres ved ordrebehandling, såvel som udsolgte varer.

 

Fragtpriser

GLS pakkeshop: DKK 59,00
GLS Erhverv: DKK 59,00
Fri fragt ved køb over DKK 500,-

GLS privat: DKK 29,00 oveni fragtprisen.

 

Betaling

Vi trækker beløbet på dit betalingskort, når ordren afsendes fra byWeber.
Vi modtager følgende betalingsmidler:
VISADankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro.

Alle priser på webshoppen er i danske kroner (dkk) inkl. 25% moms.

 

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation, hvis reklamationen godkendes. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Varen leveres i rengjort stand. Ved reklamation bedes du kontakte os, så vi i fællesskab kan finde en løsning.

 

Anvendelse af reklamationsret

Ved enighed om at en reklamation er berettiget, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, når du returnerer varen.
Den defekte vare sendes til vores adresse:

byWeber
Hammelev Bygade 12B
6500 Vojens

Vi modtager kun varer sendt til ovenstående adr. IKKE varer sendt til pakkeshop eller lign.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du skal inden de 14 dage fra modtagelse meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på e-maiI mail@byweber.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Vi tilbyder ingen returret på specialbestilte varer. Returretten bortfalder ved ordreafgivelse.

Når vi har modtaget og undersøgt din returpakke, sender vi dig en e-mail med bekræftelse på modtagelsen, samt at pengene er blevet tilbagebetalt til din konto. Ved online handel gælder op til 30 hverdages refundering i henhold til din egen banks restriktioner.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af en ordre. Sker dette fratrækkes 59 kr. i returfragt.  

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal varen sendes til følgende adresse:

byWeber

Hammelev Bygade 12B

6500 Vojens

Vi modtager kun varer sendt til ovenstående adr. IKKE varer sendt til pakkeshop eller lign.

 

Returnering

Varen skal sendes retur for købers regning uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet, varen er blevet leveret, og til vi har den i hænde.
Varen skal altid returneres i forsvarlig og original emballage samt være i ren og fin stand. Hangtagget på må ikke fjernes.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse af varen hvilket kan medføre, at det fulde beløb ikke betales tilbage.

 

Varens stand når du sender retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord ikke tage varen i egentlig brug, og en eventuel forsegling må ikke være brudt.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. Har varen været prøvet på en sådan måde, at der er kommet synlige ridser, pletter eller mærker, eller er varen ikke i sin originale emballage hæfter køber for en eventuel værdiforringelse som fastsættes af byWeber.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget dine returvarer. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er angivet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur
 
Kopi af kvittering eller følgeseddel skal følge pakken. Dette er for at fremme ekspeditionen.

 

Persondatapolitik

For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige med det formål at kunne levere varer til dig.

Personoplysningerne registreres hos byWeber og opbevares af hensyn til regnskabslovgivningen i fem år fra dit seneste køb, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige for byweber.dk er byWeber

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos byWeber har du altid ret til at få oplyst hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse herom rettes til: mail@byweber.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@byweber.dk eller på tlf. 42759289  Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr   

Skulle du have spørgsmål, som ikke er besvaret i ovenstående tekst, er du velkommen til at kontakte os på mail@byweber.dk eller tlf. 42759289